Adres:
ul. Żyrardowska 48
05-825 Grodzisk Mazowiecki
Budynek A
Geodeta Powiatowy: Marek Sadecki tel.: (22) 112-06-21
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej: Szymon Fatalski tel.: (22) 378-42-03
Obsługa Interesantów:
Wydawanie wypisów i wyrysów tel.: (22) 112-04-31
Wydawanie map tel.: (22) 112-06-19
Rejestr Cen Nieruchomości, Rzeczoznawcy Majątkowi tel.: (22) 112-04-96
Obsługa wykonawców prac geodezyjnych tel.: (22) 378-42-08
Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej tel.: (22) 112-06-16
Gleboznawcza klasyfikacja gruntów tel.: (22) 378-42-16
Wyjaśnianie spraw, informacje ogólne, postępowania administracyjne tel.: (22) 755-52-24 wew.: 312, 314, 315, 317, 321.
Zadania:
Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji i Kartografii należy prowadzenie następujących spraw (wynikających m. in. z art. 7d ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne) t. j.:
1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
a) prowadzenie dla obszaru powiatu:
– ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2,
– geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3, zwanej dalej "powiatową bazą GESUT",
– gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7, 10 i 12,
c) tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2;
2) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
3) zakładanie osnów szczegółowych;
4) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
5) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
6) prowadzenie postępowań z zakresu scaleń i wymian gruntów,
7) tworzenie i obsługiwanie w zakresie swojej właściwości sieci usług dotyczących zbiorów i usług danych przestrzennych.
W ramach struktury organizacyjnej Wydziału Geodezji i Kartografii funkcjonują:
1) Referat Ewidencji Gruntów i Budynków bezpośrednio podległy Geodecie Powiatowemu,
2) Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, którym kieruje Kierownik. Do zadań Kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy bieżący nadzór podległej komórki.
Do podstawowych zadań Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków należy prowadzenie następujących spraw:
1) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków (bazy opisowej),
2) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (części opisowej),
3) prowadzenie bazy danych – rejestru cen nieruchomości,
4) udostępnianie informacji zawartych w ewidencji gruntów i budynków w postaci zbiorów danych, wypisów, wyrysów, usług danych przestrzennych,
5) uwierzytelnianie dokumentów stanowiących podstawę wpisów w księgach wieczystych,
6) wydawanie zaświadczeń z ewidencji gruntów i budynków,
7) wydawanie kopii dokumentów stanowiących podstawę wpisów w ewidencji gruntów i budynków,
8) sporządzanie wykazów z danych ewidencji gruntów i budynków,
9) wydawanie informacji z rejestru cen nieruchomości,
10) naliczanie opłat za udzielane informacje, za wydawane wypisy i inne czynności zgodnie z przepisami regulującymi wysokość opłat,
11) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
12) prowadzenie postępowań w zakresie modernizacji ewidencji gruntów,
13) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu scaleń i wymian gruntów,
14) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
15) sporządzanie sprawozdań z danych ewidencji gruntów i budynków,
16) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych infrastruktury informacji przestrzennej,
17) planowanie i przeprowadzanie prac geodezyjnych dotyczących powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
18) sporządzanie i monitorowanie planów rzeczowych i finansowych oraz sprawozdań z ich realizacji z zakresu zadań geodezji i kartografii.
Do podstawowych zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy prowadzenie następujących spraw:
1) gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
2) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków (bazy graficznej),
3) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (części graficznej),
4) prowadzenie bazy danych obiektów topograficznych – BDOT500,
5) prowadzenie bazy danych geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu – GESUT,
6) prowadzenie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych – BDSOG,
7) udostępnianie danych i informacji z prowadzonych baz danych,
8) udostępnianie na wniosek materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
9) sporządzanie wyrysów z ewidencji gruntów i budynków,
10) udostępnianie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego do zgłoszeń prac geodezyjnych,
11) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych infrastruktury informacji przestrzennych,
12) weryfikacja opracowań geodezyjnych i kartograficznych przekazywanych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz spójności przekazywanych zbiorów z prowadzonymi bazami,
13) przyjmowanie do zasobu geodezyjnego i kartograficznego wyników zgłoszonych prac geodezyjnych,
14) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
15) wprowadzanie uzgodnionych przebiegów tras uzbrojenia