Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Posiedzenie ZARZĄDU POWIATU GRODZISKIEGO, które odbyło się w dniu 31 lipca 2019 r.

Relacja z posiedzenia Zarządu Powiatu Grodziskiego, które odbyło się w dniu 31 lipca 2019 roku.
Zarząd podjął uchwałę w sprawie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 30 000 euro na „Remont pomieszczeń w budynku przy ulicy Dalekiej 11A na Siedzibę Starostwa Powiatu Grodziskiego” w zakresie instalacji elektrycznej.
Na posiedzeniu członkowie Zarządu podpisali sprzeciwy od postanowień Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie z dnia 12 lipca 2019 r nr: KOA/953/Ru/18, KOA/1825/Ru/18, KOA/1558/Ru/18 i KOA/1559/Ru/18 uchylające w całości zaskarżone postanowienia Starosty Grodziskiego nr 17/2018 z dnia 7 lutego 2018 r., nr 35/2018 z dnia 8 maja 2018 r., nr 33/2018 z dnia 26 marca 2018 r., nr 22/2018 z dnia 26 marca 2018 r.
Omówiono sprawę dotyczącą aktualizacji planu transportowego dla powiatu grodziskiego oraz możliwości skorzystania z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
Członek Zarządu Krzysztof Markowski poinformował, że w związku z wejściem w życie z dniem 18 lipca 2019 r. Ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów odbyło się spotkanie z udziałem Premiera z przedstawicielami samorządów i urzędów wojewódzkich, w którym uczestniczył również pracownik naszego Starostwa. Na spotkaniu zakomunikowano, że warunkiem ubiegania się o dopłatę z Funduszu jest m.in.:
 zaplanowanie linii komunikacyjnych, które nie funkcjonowały co najmniej 3 miesiące przed wejściem w życie w/w ustawy,
 zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na tych liniach po wejściu w życie w/w ustawy,
 zaplanowanie kwoty deficytu linii komunikacyjnych wraz z udokumentowaniem,
 zaplanowanie w budżecie Powiatu udziału własnego w wysokości co najmniej 10% deficytu linii komunikacyjnych.
W powiecie grodziskim głównym problemem jest niewystarczająca częstotliwość przewozów autobusowych w dni robocze oraz ich całkowity brak w soboty, niedziele i święta, co sygnalizowały m.in. gmina Żabia Wola i Baranów, jednak na tego rodzaju przedsięwzięcie nie przysługuje dopłata z Funduszu.
Na posiedzeniu Zarząd podjął decyzję że na chwilę obecną wstrzymana zostanie aktualizacja planu transportowego na terenie powiatu grodziskiego. Z uwagi na procedowaną nowelizację ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, zgodnie z którą obowiązek opracowania planu będzie tylko spoczywał na samorządzie województwa. Brak uchwalonego planu transportowego nie pozbawia możliwości ubiegania się o dopłatę z Funduszu. Zarząd przekazał do właściwych merytorycznie komórek projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu wsi Stare Budy, w gminie Jaktorów, obejmującego jedną z działek.
Starosta przedstawił informacje na temat:
-pisma Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Mazowieckiego w Warszawie odnośnie zebranego materiału dowodowego dotyczącego postępowania w sprawie wydania decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część drogi powiatowej nr 01421 w miejscowości Chrzanów Mały, w gminie Grodzisk Mazowiecki;
-pisma Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Mazowieckiego w Warszawie w kwestii zebranego materiału dowodowego dotyczącego postępowania w sprawie wydania decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część drogi powiatowej nr 01448 ulicy Kwiatowej oraz pod część ulicy Kościuszki w Milanówku;
-pisma Wydziału Skarbu Państwa i Nieruchomości Mazowieckiego Urzędu Mazowieckiego w Warszawie odnośnie zebranego materiału dowodowego dotyczącego postępowania w sprawie wydania decyzji potwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część ulicy 3 Maja w Grodzisku Mazowieckim;
-decyzji Wojewody Mazowieckiego z dnia 17.07.2019 r. stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część drogi nr 38133 w miejscowości Budy Grzybek, w gminie Jaktorów;
-decyzji Wojewody Mazowieckiego z dnia 19.07.2019 r. stwierdzającej nabycie przez Powiat Grodziski prawa własności gruntu zajętego pod część ulicy Warszawskiej w Milanówku.
Dane administracyjne
Wytworzył: Anna Gębalska-Berekets - Samodzielne Stanowsko Promocji Powiatu
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 14.08.2019 r., godz. 13.49
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 14.08.2019 r., godz. 13.49
Czas Administrator Opis zmiany
14.08.2019 r., godz. 13.49 Elwira Strzelczyk Dodanie strony