Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr X

Relacja z X posiedzenia Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 28 lipca 2011r.
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 28 lipca 2011 roku

W trakcie posiedzenia Rada Powiatu Grodziskiego podjęła m.in. uchwały:

• w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie spółkom wodnym dotacji
z budżetu Powiatu Grodziskiego, sposobu jej rozliczania oraz sposobu
kontroli wykonywania zleconego zadania

Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła, że:

1. Spółki wodne mogą otrzymywać dotację w wysokości określonej w budżecie Powiatu Grodziskiego z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie wód i urządzeń melioracji wodnych.
2. Przyznając dotację, o której mowa w ust. 1, Zarząd Powiatu Grodziskiego będzie brał pod uwagę następujące kryteria:
a) obszar zmeliorowany objęty działalnością wnioskodawcy,
b) długość utrzymywanych urządzeń wodnych (melioracyjnych),
c) wysokość uchwalonej składki członkowskiej oraz jej ściągalność w minionym roku,
d) wysokość zrealizowanego budżetu wnioskodawcy za miniony rok.

1. Spółki wodne mogą ubiegać się o przyznanie dotacji na dofinansowanie robót polegających na bieżącym utrzymaniu wód i urządzeń melioracji wodnych składając wnioski do sekretariatu Starostwa Powiatu Grodziskiego w terminie do dnia 30 czerwca danego roku budżetowego.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć:
a) aktualny dokument rejestrowy oraz statut wnioskodawcy,
b) oświadczenie, że spółka nie działa w celu osiągnięcia zysku,
c) przedmiar lub zestawienie robót wraz z określeniem ich wartości,
d) potwierdzony za zgodność z oryginałem odpis uchwały budżetowej spółki wodnej.

Decyzję o przyznaniu dotacji Zarząd Powiatu Grodziskiego podejmuje w drodze uchwały biorąc pod uwagę takie aspekty jak przeciwdziałanie dekapitalizacji urządzeń wodnych oraz wysokość środków w budżecie Powiatu Grodziskiego przeznaczonych na dotacje dla spółek wodnych.
1.Spółki wodne zostaną poinformowane pisemnie o udzieleniu lub odmowie udzielenia dotacji
z budżetu Powiatu Grodziskiego.
2. Odmowa udzielenia dotacji winna zawierać uzasadnienie.


1. Warunkiem udzielenia przez Powiat Grodziski dotacji, o której mowa w § 1, jest zawarcie pisemnej umowy ze spółką wodną reprezentowaną przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu spółki.
2. Umowa powinna określać w szczególności:
a) szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana, i termin wykonania zadania,
b) wysokość dotacji i tryb płatności,
c) termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 30 listopada danego roku budżetowego,
d) tryb kontroli wykonywania zadania,
e) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji,
f) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji, nie dłuższy niż określony w przepisach ww. ustawy o finansach publicznych.

1. Zarząd Powiatu Grodziskiego zobowiązany jest do sprawowania nadzoru i oceny realizacji umów oraz egzekwowania zwrotu każdej dotacji przekazanej z budżetu Powiatu, która została wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, nienależnie udzielona lub pobrana w nadmiernej wysokości.
2. Nadzór nad wykonaniem umowy prowadzi się w sposób określony w umowie, w szczególności w zakresie:
a) kontroli wykonania zadania,
b) sposobu gospodarowania przyznaną dotacją i jej wykorzystania oraz rozliczenia,
c) prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie kosztów realizowanych zadań.

1. Rozliczenie wykonania zadania i wykorzystania dotacji z budżetu Powiatu następuje na podstawie:
a) protokołów odbioru wykonanych prac,
b) faktur , rachunków i innych dokumentów stwierdzających poniesione koszty wraz z potwierdzeniami ich zapłaty.
2. Rozliczenie wykonania zadań i wykorzystania dotacji z budżetu Powiatu przez spółki wodne powinno nastąpić w terminie 15 dni po wykorzystaniu dotacji.

1. Niewykorzystana część dotacji celowej podlega zwrotowi na konto Starostwa Powiatu Grodziskiego. W przypadku nieterminowego zwrotu niewykorzystanej części dotacji będą naliczane odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w sposób określony w umowie.
2. Brak rozliczenia dotacji w ustalonym w umowie terminie bądź świadome podanie nieprawdziwych danych skutkuje decyzją o obowiązku zwrotu w całości dotacji przyznanej z budżetu Powiatu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od daty przekazania dotacji na rachunek wnioskodawcy.
Zarząd Powiatu Grodziskiego przedstawia Radzie Powiatu do 31 marca roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji informację o udzielonych spółkom wodnym dotacjach z budżetu Powiatu obejmującą wykaz spółek wodnych, którym przyznano dotację wraz z ich wysokością i kwotą, ewentualnych zwrotów niewykorzystanych dotacji.

• w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Grodziski oraz zasad zwalniania od obowiązku realizacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przez wyżej wymienionych nauczycieli.




• w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz pedagogów, psychologów i logopedów, zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Grodziski.

• w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.

• w sprawie zmiany uchwały Nr 195/XXX/09 Rady Powiatu Grodziskiego
z dnia 26 marca 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Grodziski

• w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za pierwsze półrocze roku budżetowego, informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku oraz Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.

• w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, na terenie Powiatu Grodziskiego
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm.) oraz art. 130a ust. 1, ust. 2, ust. 2a, ust. 3, ust. 5c, ust. 5f, ust. 6, ust. 6a oraz ust. 10h i ust. 10i ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) w brzmieniu nadanym przez ustawę z dnia 22 lipca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2010 r. Nr 152, poz. 1018 ze zm.) Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła:

§ 1
Za usunięcie pojazdu z drogi na koszt właściciela w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1, 2 i 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym ustala się następujące wysokości opłat:
1/ rower lub motorower – 80 zł;
2/ motocykl – 160 zł;
3/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 350 zł;
4/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 440 zł;
5/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 620 zł;
6/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 920 zł;
7/ pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 1 120 zł.

§ 2
Za przechowywanie na parkingu strzeżonym pojazdu usuniętego z drogi na koszt właściciela ustala się następujące wysokości opłat za każdą dobę przechowywania pojazdu:
1/ rower lub motorower – 10 zł;
2/ motocykl – 15 zł;
3/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 20 zł;
4/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 30 zł;
5/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 40 zł;
6/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 70 zł;
7/ pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 110 zł.
Opłata naliczana jest za każdą rozpoczętą dobę przechowywania pojazdu na parkingu strzeżonym.



§ 3
Ustala się wysokość kosztów, do pokrycia których zobowiązany jest właściciel pojazdu lub solidarnie osoba dysponująca pojazdem na podstawie innego niż własność tytułu prawnego, powstałych w związku z wydaniem dyspozycji usunięcia pojazdu, w przypadku odstąpienia od jego usunięcia, w następujących stawkach:
1/ rower lub motorower – 50 zł;
2/ motocykl – 100 zł;
3/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 220 zł;
4/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t – 270 zł;
5/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t – 390 zł;
6/ pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t – 570 zł;
7/ pojazd przewożący materiały niebezpieczne – 700 zł.

§ 4
Koszty związane z usuwaniem i przechowywaniem pojazdu powstałe od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu lub solidarnie osoba dysponująca pojazdem na podstawie innego niż własność tytułu prawnego.
Dane administracyjne
Wytworzył: Izabella Kamińska - Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 19.10.2011 r., godz. 13.01
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 19.10.2011 r., godz. 13.01
Czas Administrator Opis zmiany
19.10.2011 r., godz. 13.01 Elwira Strzelczyk Dodanie strony