Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr XIV

Relacja z XIV posiedzenia Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 24 listopada 2011r.
SESJA RADY POWIATU GRODZISKIEGO
z dnia 24 listopada 2011 roku

W trakcie posiedzenia Rada Powiatu podjęła m.in. uchwały:

• w sprawie zakupu sprzętu medycznego dla Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
Rada Powiatu Grodziskiego, po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II, wyraża zgodę na zakup sprzętu medycznego w postaci aparatu wyciągowego do nastawiania i zaopatrywania złamań kości przedramienia JK-AWR.
Sprzęt medyczny w postaci aparatu wyciągowego do nastawiania
i zaopatrywania złamań kości przedramienia JK-AWR znacząco usprawni proces leczenia pacjentów Oddziału Ortopedii i Traumatologii Szpitala. Koszt zakupu aparatu wynosi 9990 zł brutto i pokryty będzie ze środków własnych Szpitala.

• w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Maz.

Rada Powiatu Grodziskiego zatwierdziła Regulamin Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
Zmiana dotychczas obowiązującego Regulaminu Rady Społecznej wynika z potrzeby dostosowania jego zapisów do obowiązującego stanu prawnego, tj. do przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz usprawnienia zasad funkcjonowania Rady.

Regulamin Rady Społecznej
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim

§ 1.
Rada Społeczna działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654) zwanej dalej ustawą oraz statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II zwanego dalej Szpitalem Zachodnim, który to statut, zwany dalej statutem, został zatwierdzony przez Radę Powiatu Grodziskiego w dniu 31 marca 2011 roku ze zmianami.

§ 2.
Rada działa w składzie określonym przez Statut i realizuje zadania określone
w przepisach o których mowa w § 1.
§ 3.
Rada wybiera ze swego grona z-cę Przewodniczącego i Sekretarza.

§ 4.
Przewodniczący Rady organizuje i prowadzi posiedzenie Rady, kieruje obradami
i reprezentuje Radę na zewnątrz.
W czasie nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje zastępca.
Przewodniczący może powierzyć Sekretarzowi prowadzenie niektórych spraw
z zakresu jego kompetencji, z wyłączeniem reprezentowania Rady na zewnątrz.

§ 5.
Podział bieżących spraw Rady pomiędzy z-cę Przewodniczącego i Sekretarza ustala Przewodniczący.
W wykonaniu tych zadań z-ca Przewodniczącego i Sekretarz odpowiadają przed Przewodniczącym.

§ 6.
Do zadań Sekretarza Rady należy w szczególności:
Nadzór nad terminowością realizowanych przez Radę zadań.
Wykonywanie czynności organizacyjno-biurowych związanych ze zwoływaniem
i obsługą posiedzeń Rady.
§ 7.
Rada podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady. W razie równowagi głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady.
Od uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi Szpitala przysługuje odwołanie do podmiotu tworzącego.


§ 8
Członkowie Rady Społecznej mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady Społecznej lub Przewodniczącego Rady Społecznej.
Uchwały podjęte przez Radę Społeczną w trybie, o którym mowa powyżej, są ważne pod warunkiem, że wszyscy członkowie Rady zostali powiadomieni o treści projektów uchwał.

§ 9.
Opinię w sprawie planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego, Rada Społeczna przedstawia Dyrektorowi Szpitala w terminie do końca lutego roku którego plany dotyczą.
Opinię w sprawie rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego, Rada Społeczna przedstawia Dyrektorowi Szpitala w terminie do 30 kwietnia następnego roku.
§ 10.
Rada dokonuje raz w roku analizy skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów,
z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.

§ 11.
Na wniosek Dyrektora Szpitala Zachodniego, uzasadniony koniecznością przedstawienia Radzie Powiatu opinii Rady w sprawie zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego, a także koniecznością przedstawienia Dyrektorowi Szpitala Zachodniego opinii w sprawach kredytów bankowych lub dotacji – Przewodniczący zwoła Radę w ciągu 21 dni od daty przedstawienia takiego wniosku.

§ 12.
Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Szpitala Zachodniego.
W posiedzeniach bierze udział Dyrektor Szpitala Zachodniego lub Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa, który zapewnia obsługę posiedzeń.

§ 13.
Rada, na wniosek podmiotu tworzącego, może przedstawić roczne sprawozdanie ze swej pracy.
§ 14.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez Radę Powiatu Grodziskiego.


• w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala
Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
Rada Powiatu Grodziskiego, po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Społecznej Szpitala Zachodniego wyrażonej w uchwale Nr 17/2011 z dnia 16 listopada 2011 r., zatwierdziła strukturę organizacyjną wg. systemu resortowych kodów identyfikacyjnych.

STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych

04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Inwazyjnej
4106 Pododdział Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego
4220 Oddział Neurologiczny
4222 Pododdział Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
4530 Pododdział Chirurgii Naczyniowej
4452 Pododdział Ginekologiczny
4540 Oddział Chirurgii Onkologicznej/chemioterapia jednego dnia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4630 Pododdział Chirurgii Szczękowo-Twarzowej
4570 Oddział Neurochirurgiczny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4910 Blok operacyjny
4930 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
3300 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
7230 Pracownia Rentgenodiagnostyki Zabiegowej
7900 Pracownia Elektrofizjologii

05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia Rentgenowska
7210 Pracownia USG
7200 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej II
7250 Pracownia Rezonansu Magnetycznego



06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7100 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii

07 Zakład Mikrobiologii
7100 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych

08 Zakład Patomorfologii
4950 Zakład Patomorfologii

09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego
1010 Poradnia Alergologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
610 Poradnia Otolaryngologiczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1501 Poradnia Chirurgii Ogólnej dla Dzieci
1530 Poradnia Chirurgii Naczyniowej
1630 Poradnia Chirurgii Szczękowo- Twarzowej
1570 Poradnia Neurochirurgiczna
1580 Poradnia Urazowo - Ortopedyczna
1581 Poradnia Urazowo - Ortopedyczna dla Dzieci
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7910 Pracownia Endoskopii
7000 Pracownia Prób Wysiłkowych
7000 Pracownia Holtera
7000 Pracownia Spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi
1506 Poradnia Proktologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
7000 Pracownia ECPW
1840 Poradnia Chirurgii Stomatologicznej
7000 Pracownia Urodynamiki
7900 Pracownia Kontroli Stymulatorów

11 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
2300 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
1300 Poradnia Rehabilitacyjna
1310 Dział Fizjoterapii

12 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W - podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy
3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3114 Zespół reanimacyjny R - specjalistyczny
3114 Zespół reanimacyjny R – specjalistyczny
3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny
3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny
3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny
3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)
9000 Dyspozytornia

13 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej
0050 Punkt szczepień
0060 Gabinet zabiegowy

24 listopad 2011

• w sprawie oddania w najem pomieszczeń w budynku przy ul. Dalekiej 11A w Grodzisku Mazowieckim.
Rada wyraziła zgodę na oddanie w najem pomieszczeń w budynku położonym w Grodzisku Maz. przy ul. Dalekiej 11A, w drodze bezprzetagrowej, na rzecz dotychczasowych najemców.

• w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady Powiatu Grodziskiego

Na podstawie art.17 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym /t.j z 2001r. Dz.U. nr 142 poz.1592/ Rada Powiatu Grodziskiego powołała do składu osobowego Komisji Promocji Powiatu i Współpracy Europejskiej Radnego Krzysztofa Markowskiego


• w sprawie uchwalenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2012 r.

Roczny Program współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (j. t. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.) (zwanych dalej „podmiotami”) na rok 2012r.
Program współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami jest oparty na przekonaniu władz Powiatu o korzyściach z niego płynących, potwierdzonych dotychczasowym doświadczeniem w realizacji różnych form współpracy. Aktywna działalność organizacji pozarządowych oraz podmiotów jest istotną cechą społeczeństwa demokratycznego. Dla aktualnej pracy organizacji pozarządowych oraz podmiotów ogromne znaczenie ma wymiana doświadczeń, a także współpraca z organami Powiatu, w tym również zachęcenie ludzi /społeczeństwa/ do działania społecznie użytecznego. Szczególnie we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami zwrócona zostanie uwaga na: ograniczenie bezrobocia i jego skutków, przeciwdziałanie bezrobociu, wspieranie przedsiębiorczości, likwidacja barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie, a przede wszystkim przywrócenie osób niepełnosprawnych do normalnego – zwykłego „sprawnego” życia, intensyfikację działań wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży, przygotowanie do funkcjonowania w strukturach Unii Europejskiej, a także profesjonalizację działających na terenie Powiatu organizacji pozarządowych oraz podmiotów.
§ 1
1. Celem wprowadzenia Programu współpracy Powiatu Grodziskiego z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami na 2012 rok jest:
a. umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje
otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,
b. stworzenie warunków do zwiększenia aktywności społecznej,
c. prowadzenie nowatorskich i bardziej efektywnych działań na rzecz mieszkańców,
d. uzupełnianie działań Powiatu w zakresie nie objętym przez struktury samorządowe,
e. zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów.
2. Współpraca Powiatu z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami opiera się na
zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej
konkurencji i jawności.
3. Partnerami Powiatu mogą być organizacje pozarządowe oraz podmioty, które podejmując
działania realizują zadania Powiatu wynikające z odrębnych przepisów.

§ 2
1. Program współpracy dotyczy organizacji pozarządowych oraz podmiotów prowadzących
swoją działalność na terenie Powiatu lub dla jej mieszkańców (bez względu na siedzibę)
2. Przedmiotem współpracy władz Powiatu Grodziskiego z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami jest:
a. realizacja zadań Powiatu określonych w ustawach,
b. podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców Powiatu,
c. tworzenie systemowych rozwiązań ważnych problemów społecznych,
d. określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspakajania,
e. konsultowanie aktów prawa lokalnego stosownie do zakresu działania organizacji lub
podmiotu.
§ 3
1. Powiat Grodziski realizuje zadania publiczne we współpracy z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami. Współpraca ta może odbywać się w szczególności w
formach:
a. zlecania organizacjom pozarządowym oraz podmiotom realizacji zadań publicznych na
zasadach określonych w ustawie,
b. współdziałania w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności
z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej,
c. udziału w miarę możliwości organizacji pozarządowych oraz podmiotów w działaniach
programowych samorządu,
d. użyczenie bądź wynajmowanie na preferencyjnych warunkach lokali w obiektach
powiatowych oraz udostępnienia sali konferencyjnej Starostwa na spotkania
organizacji pozarządowych oraz podmiotów,
e. promocji i wsparcia działalności organizacji pozarządowych oraz podmiotów poprzez
zapraszanie do udziału w posiedzeniach merytorycznych, informowanie w lokalnej prasie
i publikacjach o udziale organizacji oraz podmiotu w pracach na rzecz Powiatu.

§ 4
1. Zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz podmiotom może
nastąpić w formach przewidzianych w ustawie lub odrębnych przepisach, w szczególności
może mieć formy:
a. powierzenia wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na
finansowanie ich realizacji,
b. wspierania takich zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich
realizacji.
2. Dotacje, o których mowa w ustawie, nie mogą być udzielone na:
a. dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowywane z budżetu Powiatu lub jego
funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
b. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,
c. budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
d. działalność gospodarczą organizacji pozarządowych,
e. pomoc finansową osobom fizycznym lub prawnym,
f. działalność polityczną i religijną.
§ 5
1. Wspieranie oraz powierzanie zadań, o których mowa w § 4 ust. 1 odbywa się po
przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
2. Ogłaszając otwarty konkurs ofert w celu zlecenia realizacji zadań publicznych
organizacjom pozarządowym oraz podmiotom Zarząd Powiatu opublikuje informację o
nim:
a. w Biuletynie Informacji Publicznej,
b. na tablicy ogłoszeniowej Starostwa
3. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
a. rodzaju zadania,
b. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
c. zasadach przyznawania dotacji,
d. terminach i warunkach realizacji zadania,
e. terminie składania ofert,
f. terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty,
g. zrealizowanych przez Starostwo w roku 2011 i w roku poprzednim, zadaniach
publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym
uwzględnieniem wysokości dotacji i dofinansowania przekazanych organizacjom
pozarządowym oraz podmiotom, a także podmiotom oraz jednostkom organizacyjnym
podległym Starostwu lub przez nie nadzorowanym.
4. Oferty należy składać na odpowiednim formularzu określonym w rozporządzeniu Ministra
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego
wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania
z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
5. W ciągu 7 dni od upłynięcia terminu składania wniosków, lista podmiotów ubiegających
się o dotacje, rodzaj zadań oraz wielkość wnioskowanych dotacji zostanie umieszczona na
tablicy ogłoszeniowej Starostwa oraz zostanie podana do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej.
6. W sytuacji, gdy środki zaplanowane na realizacje zadań publicznych przez Organizacje
nie zostały wykorzystane w pierwszej edycji konkursu Zarząd może ogłaszać kolejne
konkursy w trakcie trwania całego roku budżetowego.

§ 6
1.Konkursy ogłaszane są i przeprowadzane przez Zarząd w oparciu o przepisy ustawy
i wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze oraz niniejszego Programu.
2. Oferty złożone przez Organizacje podlegają rejestracji.
3.Opiniowania złożonych ofert dokonuje Komisja Konkursowa powołana w drodze uchwały
przez Zarząd rekomendując Zarządowi najkorzystniejszą ofertę. Szczegółowy tryb
powoływania i działania Komisji Konkursowej normuje Regulamin pracy Komisji
Konkursowej stanowiący załącznik do niniejszego Programu.
4. Konkursy prowadzone w oparciu o niniejszy Program rozstrzyga Zarząd, udzielając (lub
nie udzielając) dotacji.
5. Informację o rozpatrzeniu ofert i dokonanym przez Zarząd wyborze, zamieszcza się w
Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Powiatu.
6. Podstawą do realizacji zleconego zadania publicznego jest podpisana przez strony umowa.
7. Organizacje, które uzyskały dotację zobowiązane są do złożenia sprawozdania z realizacji
zleconego zadania publicznego.
8. Sprawozdanie składa się w jednostce odpowiedzialnej za współpracę z organizacjami
pozarządowymi.
9. Sprawozdanie składa się na odpowiednim formularzu zgodnie z rozporządzeniem Ministra
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego
wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania
z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
10. Termin złożenia sprawozdania zostanie określony w umowie.
11. Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego podlega przyjęciu i zatwierdzeniu przez
Zarząd na podstawie informacji przygotowanej przez pracownika Starostwa
odpowiedzialnego za współpracę z Organizacjami w oparciu o opinię:
1) merytoryczną, przedstawioną przez właściwy Wydział Starostwa Powiatu Grodziskiego lub kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Powiatu,
2) finansową, przygotowaną przez Wydział Finansowy.
12. Kontroli realizacji zadania publicznego dokonuje, z upoważnienia Starosty, komisja
w skład której wchodzą:
1) naczelnik wydziału lub kierownik jednostki organizacyjnej właściwy merytorycznie dla projektu podlegającego kontroli,
2) specjalista ds. finansowych,
3) inna osoba wskazana przez Starostę.
13. Wynik kontroli przedstawiający:
1) niezgodne z przeznaczeniem wydatkowanie dotacji
2) pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości
3) nieterminowe lub nienależyte wykonanie umowy skutkuje zwrotem dotacji (częściowym lub w całości) do budżetu Powiatu wraz z odsetkami.
14. Wykorzystanie dotacji niezgodne z przeznaczeniem wyklucza prawo Organizacji
do otrzymania dotacji przez kolejne trzy lata, licząc od dnia stwierdzenia
nieprawidłowego wykorzystania dotacji.
15. Decyzję o utracie prawa do ubiegania się o uzyskanie dotacji na wniosek Skarbnika
Powiatu podejmuje Zarząd.
§ 7
1. Wykaz organizacji pozarządowych oraz podmiotów, którym zlecono realizację zadań
publicznych oraz kwot przyznanych dotacji na realizację tych zadań zostanie
opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszony na tablicy ogłoszeń
w Starostwie.
2. Wykaz taki jest także publikowany w załączniku do sprawozdania z wykonania Budżetu
Powiatu Grodziskiego.
§ 8
Realizując zlecane zadania publiczne organizacje pozarządowe oraz podmioty są zobowiązane do:
a. pisemnego informowania z 14 dniowym wyprzedzeniem odpowiedniego wydziału
merytorycznego Starostwa lub jednostki organizacyjnej, wyznaczonych do kontroli
merytorycznej i finansowej o organizacji imprez odbywających się w ramach zadania,
b. informowania w wydawanych w ramach zadania publikacjach i materiałach
informacyjnych na temat organizacji pozarządowej oraz podmiotu, poprzez media, jak
również - stosownie do charakteru zadania -poprzez widoczną w miejscu jego
realizacji tablicę lub poprzez ustną informację kierowaną do odbiorców zadania
o fakcie dofinansowania realizacji z budżetu Powiatu.
§ 9
1. W imieniu Powiatu kontrolę merytoryczną i finansową nad realizacją zadań publicznych
przez organizacje pozarządowe oraz podmioty sprawują odpowiednie, wskazane w
uchwale, o której mowa w § 6 ust. 3, wydział Starostwa lub jednostki organizacyjne
poprzez:
a. wizytowanie organizacji oraz podmiotów i ocenę sposobu realizacji zleconych zadań,
b. egzekwowanie przestrzegania postanowień zawartych w ustawie, umowach, w
programie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami na 2012 rok,
c. analizę i ocenę przedkładanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty
rozliczeń i sprawozdań,
d. egzekwowanie od organizacji pozarządowych oraz podmiotów wyjaśnień, zwrotu
środków niewykorzystanych lub wykorzystanych niezgodnie z umową.
2. W roku 2012 Powiat Grodziski może, w granicach posiadanych środków finansowych,
wspierać lub powierzać organizacjom pozarządowym oraz podmiotom realizację między
innymi następujących zadań :
a. działalność rehabilitacyjna, kulturalna i edukacyjna, terapeutyczna i uspołeczniająca na
rzecz osób niepełnosprawnych,
b. opieka nad osobami bezdomnymi,
c. organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży z rodzin niewydolnych wychowawczo
oraz prowadzenie klubów młodzieżowych i profilaktyki środowiskowej na rzecz dzieci
i młodzieży ze środowisk patologicznych,
d. edukacja dzieci i młodzieży mająca na celu poprawę ich bezpieczeństwa,
e. edukacja patriotyczna dzieci i młodzieży,
f. edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży oraz włączanie jej do działań o charakterze
proekologicznym,
g. organizacja wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych, w szczególności koncertów,
występów artystycznych, spektakli, konkursów, wystaw, dyskusji, prelekcji,
h. działalność turystyczna, krajoznawcza i przyrodnicza,
i. organizacja zawodów i rozgrywek sportowych w tym również dla osób
niepełnosprawnych.
§ 10
l. Władze Powiatu Grodziskiego będą pomagały organizacjom pozarządowym oraz
podmiotom w pozyskiwaniu środków z innych niż budżet powiatu źródeł finansowania.
Dzięki tej formie współpracy, mogą trafiać do lokalnej społeczności środki finansowe na
realizację istotnych programów.
a. W roku 2012 wsparcie samorządu dotyczyć będzie szczególnie pozyskiwania środków z
funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
2. Pomoc Powiatu obejmować będzie w miarę możliwości:
a. informowanie o potencjalnych źródłach finansowania i zasadach udzielania dotacji,
b. opiniowanie wniosków o dotacje ze źródeł zewnętrznych,
c. promowanie ciekawych programów mogących uzyskać środki ze źródeł
zewnętrznych.
§ 11
1. Starosta Powiatu Grodziskiego może powoływać w drodze zarządzenia zespoły doradcze z
udziałem przedstawicieli organizacji oraz podmiotów.
2. Celem działalności zespołów doradczych może być w szczególności:
a. diagnozowanie problemów i potrzeb społecznych,
b. tworzenie i konsultowanie programów o charakterze strategicznym,
c. opiniowanie aktów prawa lokalnego,
d. wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności,
e. opiniowanie wniosków o udzielenie pomocy finansowej lub rzeczowej osobom
fizycznym,
f. opiniowanie wniosków o dotacje na realizację zadań publicznych.
3. Organizacje pozarządowe oraz podmioty mają prawo inicjowania powoływania zespołów
doradczych. Inicjatywę taką zgłasza się do Starosty proponując cel dla jakiego dany
zespół ma zostać powołany wraz z uzasadnieniem potrzeby jego powołania.

§ 12
Wysokość środków finansowych planowanych na realizację programu wynosi 24 000 złotych. Ostateczna kwota zostanie przyjęta w budżecie Powiatu na 2012 r.

§ 13
1. Ocena realizacji programu odbywa się na podstawie sprawozdań Zarządu Powiatu Grodziskiego przedłożonego Radzie Powiatu Grodziskiego do dnia 30 kwietnia 2013 r.
2. Sprawozdanie zawierać będzie część opisową realizacji poszczególnych zadań oraz część finansową określającą faktycznie poniesione wydatki.

§ 14
1. Sposób konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi
i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy został przyjęty uchwała nr
313/XLVIII/10 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 28 października 2010 roku.
2. Niniejszy program został poddany konsultacji społecznej poprzez wywieszenie na tablicy
ogłoszeń w budynku Starostwa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na okres od
dniach 02.11.2011 r. do 15.11.2011 r. Organizacje pozarządowe oraz podmioty mogły
w formie pisemnej zgłaszać wnioski i uwagi do programu, które zostały rozpatrzone przez
Zarząd Powiatu Grodziskiego na posiedzeniu w dniu 16.11.2011 r.


Regulamin pracy Komisji Konkursowej

§ 1
Komisja Konkursowa – zwana dalej Komisją – przeprowadza otwarty konkurs ofert na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących oraz przyjętych przez Radę Powiatu.
§ 2
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie procedury konkursowej oceny ofert na realizację zadań publicznych zleconych przez Powiat Grodziski organizacjom pozarządowym oraz podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz przedłożenie Zarządowi Powiatu Grodziskiego – zwanego dalej Zarządem - propozycji wyboru ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji.

§ 3
1) Komisję powołuje Zarząd spośród pracowników Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu Grodziskiego. W skład Komisji wchodzi również przedstawiciel organizacji pozarządowej nie biorącej udziału w ogłaszanych otwartych konkursach ofert. Zarząd wskazuje także przewodniczącego Komisji.
2) Członkiem Komisji nie może być osoba, która:
1. jest osobą najbliższą dla osoby reprezentującej oferenta w rozumieniu art. 115 § 11 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (tzn. małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku przysposobienia oraz jej małżonek, osoba pozostająca we wspólnym pożyciu),
2. pozostaje w stosunku nadrzędności lub podległości służbowej z osobą reprezentującą oferenta,
3. pozostaje z osobą reprezentującą oferenta w innych relacjach, mogących budzić podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
3) W sytuacji, o której mowa w ust. 2 Zarząd dokonuje wyłączenia i powołuje nowego członka Komisji.
4) Pracę Komisji mogą obserwować radni Rady Powiatu Grodziskiego.
5) Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, jeżeli:
1. żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej lub
2. wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej, lub
3. wszystkie powołane w skład komisji konkursowej osoby podlegają wyłączeniu na podstawie art. 15 ust. 2d lub art. 15 ust. 2f ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie
§ 4
1. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
2. Komisja działa na posiedzeniach.
3. Obrady Komisji są ważne jeśli w posiedzeniu bierze udział większość składu Komisji tzn. 50% członków Komisji.
§ 5
1. Otwarcie i rozpatrzenie ofert następuje w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Otwarcie ofert może odbywać się z udziałem oferentów. Na posiedzeniu z udziałem oferentów Komisja przedstawia:
• liczbę złożonych ofert
• rodzaj złożonych ofert
• wartość kwotową złożonych ofert
3. Ocena formalna i merytoryczna ofert odbywa się na posiedzeniu zamkniętym – bez udziału oferentów.
§ 6
W czasie obrad Komisja dokonuje kolejno następujących czynności:
1. otwiera koperty z ofertami,
2. ustala, które z ofert spełniają warunki formalne określone w Ustawie, Rozporządzeniu
oraz ogłoszeniu o konkursie,
3. odrzuca oferty nie spełniające warunków określonych w pkt 2 lub złożone po
wyznaczonym terminie,
4. rozpatruje zakwalifikowane do konkursu oferty pod względem merytorycznym:
• oceniając możliwość realizacji zadania przez oferenta,
• oceniając przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
• uwzględniając wysokość środków publicznych, przeznaczonych na realizację zadania,
5. wskazuje Zarządowi oferty, na które proponuje udzielenie dotacji lub rekomenduje nie
wybrania żadnej ze złożonych ofert.
§ 7
Dokumenty sporządzane przez Komisję w trakcie posiedzenia:
1. pełny skład Komisji wypełnia „Formularz oceny formalnej oferty”, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu
2. każdy członek Komisji indywidualnie dokonuje oceny merytorycznej oferty poprzez przyznanie określonej liczby punktów na „Formularzu oceny merytorycznej oferty”, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu,
3. pełny skład Komisji ustala zbiorczą ocenę merytoryczną na „Zbiorczym formularzu oceny merytorycznej ofert”, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu, poprzez zsumowanie ocen indywidualnych poszczególnych członków Komisji.
Za najkorzystniejszą ofertę Komisja uznaje ofertę, która uzyskała największą liczbę punktów w zbiorczej ocenie merytorycznej.
§ 8
W przypadku złożenia na konkurs tylko jednej oferty Komisja może przeprowadzić pełną procedurę, o której mowa w § 5 – 7.
§ 9
1. Z przebiegu przeprowadzenia konkursu Komisja sporządza protokół, który powinien zawierać:
• oznaczenie tytułu, miejsca i czasu konkursu,
• skład Komisji Konkursowej,
• liczbę złożonych ofert,
• krótkie omówienie każdej złożonej oferty pod względem spełnienia wymogów formalnych i merytorycznych,
• wskazanie ofert, na które proponuje się udzielenie dotacji lub brak takiej rekomendacji wraz z uzasadnieniem.
2. Protokół podpisują wszyscy członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

§ 10
Protokół z przebiegu otwartego konkursu wraz z pozostałą dokumentacją konkursową Komisja przedkłada Zarządowi do rozstrzygnięcia.
Dane administracyjne
Wytworzył: Izabella Kamińska - Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 18.01.2012 r., godz. 13.35
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 18.01.2012 r., godz. 13.36
Czas Administrator Opis zmiany
18.01.2012 r., godz. 13.36 Elwira Strzelczyk Edycja strony
18.01.2012 r., godz. 13.35 Elwira Strzelczyk Dodanie strony