Menu główne:

Jesteś tutaj:

Menu boczne:

Główna treść strony Główna treść strony

Sesja nr XXI

Relacja z XXI posiedzenia Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 28 czerwca 2012r.
28 czerwca odbyła się XXI sesja Rady Powiatu. Obradom przewodził Przewodniczący Rady Powiatu Wojciech Hardt.
W czasie sesji Rada podjęła wiele ważnych uchwał. Jednak zanim przystąpiono do głosowania, Komisja Rewizyjna po pozytywnym zaopiniowaniu wykonania budżetu Powiatu Grodziskiego za 2011 r., wystąpiła z wnioskiem do Rady Powiatu Grodziskiego o udzielenie Zarządowi Powiatu Grodziskiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu za 2011 rok. Wniosek został przyjęty na posiedzeniu Komisji w dniu 06.06.2011r., w głosowaniu jawnym z udziałem 6 członków Komisji Rewizyjnej tj. przy frekwencji 100 %, jednogłośnie.

Komisja rewizyjna po rozpatrzeniu:
1) Sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Grodziskiego za 2011 rok wraz z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o tym sprawozdaniu,
2) Sprawozdania finansowego,
3) Informacji o stanie mienia Powiatu Grodziskiego,
przedstawia następujące stanowisko:
Ad. 1 Sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Grodziskiego za 2011 rok przekazano do Rady Powiatu w ustawowym terminie.
Uchwalony przez Radę Powiatu budżet obejmował po stronie:
● dochodów kwotę 69 985 674,66 zł, w tym: dochody bieżące 64 334 778,28 zł i dochody majątkowe 5 650 896,38 zł,
● wydatków kwotę 78 067 052,51 zł, w tym: wydatki bieżące 67 706 850,43 zł i wydatki majątkowe 10 360 202,08 zł.
Dochody budżetu powiatu na dzień 31.12.2011 r. zrealizowano w kwocie 72 187 813,68 zł, co stanowi 103,15% planu i oznacza wzrost w stosunku do 2010 roku o ok. 0,5%.
Główną przyczyną wyższego wykonania dochodów jest przede wszystkim większe od planowanego wykonanie podatku dochodowego od osób fizycznych (107,56%), podatku dochodowego od osób prawnych (118,67%), wpływów z opłaty komunikacyjnej (110,51%), dochodów z najmu i dzierżawy składników majątkowych jst w rozdz. 70005 (115,93%) oraz wpływu z usług w rozdziale 85202 (125,37%).
Wydatki budżetu powiatu na dzień 31.12.2011 r. wykonano w wysokości 76 181 991,13 zł, co stanowi 97,59% planu i oznacza wzrost w stosunku do 2010 roku o ok. 4,5 %. Wydatki bieżące zrealizowano w wysokości 66 172 129,71 zł, tj. w 97,73 % wydatków planowanych.
Kwota wydatków planowanych różni się od kwoty wydatków wykonanych o 1 534 720,72 zł.
Na różnicę tę znaczący wpływ mają następujące pozycje:
● dział 700 (Gospodarka mieszkaniowa) w rozdziale 70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami) nie zrealizowano wydatków na kwotę 107 097,44 zł, głównie w § 4260 (zakup energii) i § 4300 (zakup usług pozostałych),
● dział 750 (Administracja publiczna) w rozdziale 75020 (Starostwo Powiatowe) nie zrealizowano planowanych wydatków na kwotę 310 382,06 zł, głównie z powodu niewykonania planu w § 4300 (zakup usług pozostałych) oraz w § 4010 (wynagrodzenia osobowe pracowników),
● dział 801 (Oświata i wychowanie) nie zrealizowano kwoty 436 794,32 zł, z czego: w rozdziale 80120 (Licea Ogólnokształcące) 12 214,33 zł, w rozdziale 80130 (Szkoły zawodowe) 342 063,96 zł oraz w rozdziale 80195 (Pozostała działalność) kwota 76 595,07 zł,
● dział 852 (Pomoc społeczna) w rozdziale 85204 (Rodziny zastępcze) różnica między planowanymi i wykonanymi wydatkami wynosi 113 117,31 zł z powodu niezrealizowania wydatków w świadczeniach społecznych oraz dotacjach celowych przekazanych do powiatów na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jst oraz w rozdziale 85201 (Placówki opiekuńczo – wychowawcze) niezrealizowanie wydatków na kwotę 110 200,83 zł z powodu mniejszych dotacji przekazanych do powiatów i gmin na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jst.

Wydatki majątkowe zrealizowano w wysokości 10 009 861,42 zł, tj. w 96,62% wydatków planowanych. Najważniejsze wydatki majątkowe 2011 roku to:
Dział 600 rozdz. 60014 Drogi publiczne powiatowe – plan 7 893 401,00 zł, wykonanie 7 853 853,38 zł. Na inwestycje drogowe i zakupy inwestycyjne wydatkowano kwotę 7 850 743,37 zł, w tym: kwota 3 104 248,00 zł została wydatkowana na realizację zadania pn. „Przebudowa drogi 1505 Grodzisk Mazowiecki – Józefina odc. III”, natomiast kwota 3 564 207,94 zł na realizację zadania pn. „Przebudowa drogi 1505 Grodzisk Mazowiecki – Józefina odc. II” współfinansowanych z budżetu państwa w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 – 2011”.
Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne - w roku 2011 udzielono dotacji dla Gminy Grodzisk Mazowiecki w wysokości 50 000,00 zł zgodnie z umową 1/NPPDL/2010 o partnerstwie. Przedmiotem umowy była wspólna realizacja przedsięwzięcia pod nazwą: ,,Poprawa spójności układu komunikacyjnego w obrębie węzła autostrady A2 Grodzisk Mazowiecki poprzez modernizację drogi gminnej relacji Grodzisk Mazowiecki – Chrzanów Duży, stanowiącej połączenie drogi nr 579 z drogą powiatową nr 1509”.
Dział 700 rozdz. 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami – plan 880 000,00 zł, wykonanie 706 112,85 zł. Wydatki inwestycyjne w kwocie 706 112,85 zł, wydatkowano na:
• przebudowę budynku przy ul. Bałtyckiej 30 w Grodzisku Mazowieckim na siedzibę Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 223 693,88 zł,
• odszkodowania za nieruchomości pod realizację przebudowy części drogi powiatowej Grodzisk Maz. – Józefina oraz drogi powiatowej Opypy-Milanówek 482 418,97 zł.

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – plan 150 000,00 zł, wykonanie 149 157,00 zł.
Rozdz. 75404 Komenda Wojewódzka Policji – plan 60 000,00 zł, wykonanie 60 000,00 zł. Środki przeznaczono na dofinansowanie zakupu dwóch samochodów osobowych w wersji nieoznakowanej dla Komendy Stołecznej Policji z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Policji w Grodzisku Mazowieckim.
Rozdz. 75410 Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej – plan 40 000,00 zł, wykonanie 39 528,00 zł. Środki przeznaczono na zakup urządzenia do badania sprzętu ochrony dróg oddechowych i ubrań gazoszczelnych, na wyposażenie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Grodzisku Mazowieckim.
Rozdz. 75411 Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej – plan 50 000,00 zł, wykonanie 49 629,00 zł. W/w środki wydatkowano na system komunikacji statusowej z pojazdami wraz z ich lokalizacją oraz na urządzenie do prania, odkażania i dezynfekcji wyposażenia ratowniczego.
Dział 851 rozdz. 85111 Szpitale ogólne – plan 255 667,00 zł, wykonanie 255 667,00 zł.
Poniesione wydatki w wysokości 182 750,00 zł dotyczą dofinansowania zakupu sprzętu medycznego dla nowoutworzonego oddziału neurochirurgii Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim, natomiast kwota 72 917,00 zł dotyczy dofinansowania zakupu ambulansu z wyposażeniem specjalistycznym.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – plan 786 100,08 zł, wykonanie 762 352,29 zł. W ramach wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych realizowano projekt pn. „Rewitalizacja budynku Muzeum im. Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku wraz z założeniem parkowym”. W ramach projektu wykonano: trzy aleje dojazdowe, przyłącze wodociągowe do budynku, oczyszczono park wraz z cięciem pielęgnacyjnym alei lipowej, prace ogrodnicze w zakresie nasadzenia roślinności wraz z roczną pielęgnacją zieleni oraz wykonano plac zabaw dla dzieci.
Analizując wykonanie wydatków w poszczególnych działach nie stwierdzono wykonania wydatków ponad plan.
W wyniku wykonania budżetu za rok 2011 powstał deficyt budżetu w wysokości 3 994 177,45 zł. Wolne środki finansowe na koniec 2011 roku wynoszą 2 887 200,70 zł.
Należności wymagalne powiatu na koniec 2011 roku wyniosły 358 880,10 zł. Powyższa kwota wynika głównie z należności z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych, z tytuły wieczystego użytkowania, opłat za zajęcie pasa drogowego, opłat za wypisy i wyrysy oraz opłat za wykonanie odbitek z map.
Zadłużenie powiatu na koniec 2011 roku wyniosło 18 400 000,00 zł, z tytułu zaciągniętych kredytów, co stanowi 25,49% zrealizowanych dochodów w roku budżetowym.
Na dzień 31.12.2011 roku nie występują żadne zobowiązania wymagalne.
Ad. 2 Sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego sporządzone na dzień
31.12.2011 r. przekazano do Rady Powiatu Grodziskiego w ustawowym terminie.
Składa się ono z:
1. bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2. bilansu jednostki budżetowej – sprawozdanie łączne,
3. rachunku zysków i strat jednostki (wariant porównawczy) – sprawozdanie łączne jednostek budżetowych,
4. zestawienia zmian w funduszu jednostki – sprawozdanie łączne jednostek budżetowych,

● Bilans z wykonania budżetu jst zamyka się kwotą 4 797 587,01 zł po stronie aktywów i pasywów. Najwyższą pozycją po stronie aktywów są środki pieniężne w wysokości 3 977 291,34 zł i należności od budżetów w wys. 820 295,67 zł. Po stronie pasywów najwyższą pozycją są długoterminowe zobowiązania w wysokości 18 400 000,00 zł oraz aktywa netto budżetu w wys. – 15 512 798,42 zł.

● Bilans jednostki budżetowej (sprawozdanie łączne) zamyka się kwotą 111 644 940,37 zł po stronie aktywów i pasywów. Na aktywa składają się: aktywa trwałe w wysokości 108 134 490,06 zł i aktywa obrotowe w wysokości 3 510 450,31zł. Na pasywa składają się: fundusz w wysokości 97 294 285,34 zł, zobowiązania długoterminowe w kwocie 34 814,80 zł, zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne w wysokości 6 200 704,08 zł i rozliczenia międzyokresowe w wysokości 8 115 136,15 zł.

● Rachunek zysków i strat jednostki (sprawozdanie łączne jednostek budżetowych) zamyka się zyskiem netto w wysokości 7 870 428,40 zł i spada w stosunku do roku 2010 o kwotę 5 582 566,60 zł.

● Zestawienie zmian w funduszu jednostki (sprawozdanie łączne jednostek budżetowych) zamyka się kwotą 97 294 285,34 zł i wzrósł w porównaniu z końcem 2010 r. o kwotę 6 265 449,18 zł.

Ad. 3 Informacja o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego została przekazana Radzie Powiatu w ustawowym terminie. Zawiera ona wszystkie wymagane elementy wynikające z zapisów art. 267 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia o finansach publicznych. Informacja ta zawiera również strukturę majątku trwałego brutto Starostwa Powiatu Grodziskiego, szkół powiatowych, innych jednostek organizacyjnych powiatu oraz instytucji kultury tj. Muzeum Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku i SPS Szpitala Zachodniego.
Wykaz majątku sporządzono z podziałem na:
• Budynki i lokale,
• Obiekty inżynierii wodnej i lądowej,
• Kotły i maszyny energetyczne,
• Urządzenia techniczne
• Środki transportowe,
• Narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie,
• Majątek trwały (013),
• Wartości niematerialne i prawne (020),
• Grunty,
• Drogi i mosty,
• Należności długoterminowe,
• Inwestycje rozpoczęte (środki trwałe w budowie).
Najwyższy przyrost w strukturze majątku trwałego Starostwa Powiatu Grodziskiego wystąpił w pozycjach: grunty, drogi i mosty, natomiast najwyższy spadek w pozycji: budynki i lokale oraz inwestycje rozpoczęte.
W szkołach powiatowych i innych jednostkach organizacyjnych powiatu największy przyrost w wartościach majątku nastąpił w pozycjach: budynki i lokale oraz narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie oraz w należnościach.
W strukturze majątku SPS Szpitala Zachodniego nastąpił wzrost o kwotę około 3,5 mln zł, m.in. z powodu zakupu sprzętu medycznego, a także w gruntach.
W strukturze majątku Muzeum największa zmiana nastąpiła w obiektach inżynierii wodnej i lądowej oraz w narzędziach, przyrządach, ruchomościach i wyposażeniu.


Podsumowanie.
Komisja Rewizyjna Rady Powiatu Grodziskiego po przeprowadzeniu szczegółowej analizy przedłożonego przez Zarząd Powiatu Grodziskiego sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2011 (wraz z informacją o stanie mienia), sprawozdania finansowego i opinii RIO oraz po wysłuchaniu wyjaśnień Skarbnika Powiatu postanawia zaopiniować wykonanie budżetu pozytywnie i wystąpić do Rady Powiatu z wnioskiem o udzielenie absolutorium.

Tego dnia podjęto również uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Powiatu Grodziskiego za 2011 rok. Na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym ustawy o finansach publicznych Rada Powiatu Grodziskiego uchwaliła zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2011 r.
Następnie podjęto uchwałę w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu Grodziskiego z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok. Na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym oraz ustawy o finansach publicznych Rada Powiatu Grodziskiego udzieliła absolutorium dla Zarządu Powiatu Grodziskiego.
Kolejna uchwała dotyczyła zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2011 rok Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim.
W oparciu o przedłożone sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim oraz opinię i raport biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego za 2011 rok zatwierdza się w/w roczne sprawozdanie finansowe, na które składa się:
1. Bilans sporządzony na dzień 31 grudnia 2011 roku, który po stronie aktywów
i pasywów zamyka się kwotą 205 375 250,99 zł,
2. Rachunek zysków i strat sporządzony na dzień 31 grudnia 2011 roku zamykający się następującymi kwotami:

• przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi 87 060 455,16 zł
• koszty działalności operacyjnej 92 556 453,01 zł
• pozostałe przychody operacyjne 2 776 043,33 zł
• pozostałe koszty operacyjne 1 057 948,60 zł
• przychody finansowe 118 703,10 zł
• koszty finansowe 546 122,52 zł
• strata brutto z działalności gospodarczej 4 205 322,54 zł
• strata netto 4 205 322,54 zł,

3. Informacja dodatkowa,
4. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu własnym),
5. Rachunek przepływów pieniężnych.

Ustalono, że wynik finansowy netto Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego w Grodzisku Mazowieckim, pokryty zostanie z zysków przyszłych okresów.
Następna uchwała dotyczyła nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Specjalistycznemu Szpitalowi Zachodniemu im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim. Nadanie nowego statutu wynikało z potrzeby dostosowania jego treści do przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej m.in. poprzez wyodrębnienie w jego strukturze przedsiębiorstw odpowiadających rodzajowi prowadzonej przez Szpital Zachodni działalności leczniczej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. Nr 221, poz. 1319).
Z uwagi na fakt, iż umieszczenie w Statucie zapisu wyodrębniającego ww. przedsiębiorstwa wiązało się z wprowadzeniem dużej ilości zmian, obejmujących chociażby funkcjonujące do tej pory nazewnictwo, uzasadnione było podjęcie uchwały nadającej Szpitalowi Zachodniemu Statut w nowym brzmieniu.


I . Najważniejsze zmiany w brzmieniu Statutu
Wprowadzone w nowym Statucie zmiany polegają w szczególności na wyodrębnieniu (w § 1) dwóch przedsiębiorstw Szpitala Zachodniego, którymi są: Szpital Zachodni – leczenie stacjonarne oraz Szpital Zachodni – leczenie ambulatoryjne.
Z uwagi na powyższe, konieczne było wyraźne rozgraniczenie i doprecyzowanie, w treści całego Statutu, istniejącego dotychczas nazewnictwa. Obecnie w Statucie funkcjonuje określenie:
a) „Szpital Zachodni” – rozumiane jako podmiot leczniczy niebędący przedsiębiorcą, tj. Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Jana Pawła II,
b) „Szpital Zachodni – leczenie stacjonarne” oraz „Szpital Zachodni – leczenie ambulatoryjne” - rozumiane jako przedsiębiorstwa Szpitala Zachodniego,
c) „Szpital” – rozumiany jako jednostka organizacyjna Szpitala Zachodniego (według resortowych kodów identyfikacyjnych).
Na skutek wskazanych wyżej rozgraniczeń doprecyzowaniu ulec musiały zarówno zapisy poszczególnych paragrafów jak i tytuły rozdziałów (m.in. rozdziały II, V i VI dotychczasowego Statutu).
Jako istotną zmianę wskazać należy połączenie rozdziałów III i IV Statutu („Struktura organizacyjna” i „Rada Społeczna”) i utworzenie w to miejsce rozdziału III pt. „Organy i struktura organizacyjna Szpitala Zachodniego” (modyfikacja ta pociągnęła za sobą zmianę numeracji dalszych rozdziałów Statutu).
Jakkolwiek rozdział III w nowym brzmieniu obejmuje merytorycznie materię rozdziału III i IV starego Statutu, dokonano koniecznych zmian w zakresie umiejscowienia poszczególnych jednostek redakcyjnych (paragrafów), co przełożyło się na jego większą przejrzystość i czytelność.
Wskazać należy, iż w rozdziale III dodany został nowy paragraf (§ 8) w którym wyszczególniono organy Szpitala Zachodniego, którymi są: Dyrektor Szpitala Zachodniego oraz Rada Społeczna. Dodanie ww. jednostki redakcyjnej spowodowało przesunięcie w numeracji dalszych paragrafów Statutu.
W § 10 Statutu (dawny § 12), dotyczącym zasad funkcjonowania Rady Społecznej, zmianie uległo brzmienie ust. 10, w którym wymieniono, w sposób enumeratywny, przypadki odwołania członka Rady Społecznej przed upływem kadencji. Do przypadków tych należy:
 rezygnacja z funkcji,
 niemożność uczestniczenia w posiedzeniach Rady Społecznej z uwagi na stan zdrowia,
 nieuzasadnione uchylanie się od wypełniania obowiązków członka Rady Społecznej,
 prawomocne skazanie za przestępstwo popełnione umyślnie.
W ramach § 10 dodany został również ust. 11, przewidujący wygaśniecie członkostwa w Radzie Społecznej na skutek śmierci.
Z § 14 Statutu (dawniej § 11), określającego m.in. strukturę organizacyjną Szpitala Zachodniego, wykreślono ust. 2, stanowiący, iż schemat organizacyjny Szpitala Zachodniego stanowi załącznik nr 2 do Statutu. Ww. schemat będzie stanowił załącznik do regulaminu organizacyjnego Szpitala.
W § 17 Statutu (dawniej § 16), określającym zasady gospodarki Szpitala Zachodniego, zmianie uległo brzmienie ust. 3, z którego wyłączono zapis określający warunki oddawania, przez Szpital Zachodni, aktywów trwałych w najem, dzierżawę, użytkowanie oraz użyczenie w sytuacjach wyjątkowych (gdy udostępnienie ma charakter okazjonalny i ma na celu działalność o charakterze dydaktycznym lub medycznym). Kwestia powyższa zostanie odrębnie uregulowana przez Zarząd Powiatu.
W rozdziale VI Statutu („Przepisy końcowe”) dodano § 28 określający tryb wprowadzania zmian w Statucie.
Reasumując należy wskazać, iż w ramach wprowadzonych w Statucie zmian, dokonano:
 modyfikacji w zakresie kolejności i numeracji poszczególnych jednostek redakcyjnych tj. paragrafów, ustępów, liter oraz tiret,
 aktualizacji publikatorów aktów prawnych,
 zmian redakcyjnych mających na celu ujednolicenie stosowanych pojęć,
 uszczegółowienia i doprecyzowania istniejących zapisów w celu usunięcia ewentualnych niejasności.
II. Zmiany w Strukturze Organizacyjnej Szpitala
W strukturze organizacyjnej Szpitala Zachodniego, stanowiącej załącznik nr 1 do Statutu, dokonano się następujących zmian:
1. Utworzono dwa przedsiębiorstwa Szpitala Zachodniego o kodach resortowych 1 oraz 3, tj. Szpital Zachodni – leczenie stacjonarne oraz Szpital Zachodni – leczenie ambulatoryjne. Pod każdym z przedsiębiorstw wyszczególniono, wchodzące w jego skład, jednostki i komórki organizacyjne.
2. Z jednostki organizacyjnej 09 (Przychodnia specjalistyczna) wykreślono komórki:
a) Pracownia Endoskopii,
b) Pracownia Prób Wysiłkowych,
c) Pracownia Holtera,
d) Pracownia ECPW,
e) Pracownia Urodynamiki,
i dopisano je do jednostki organizacyjnej 04 (Szpital).
3. Wykreśleniu uległy:
f) 1104 Poradnia Nadciśnienia Tętniczego,
g) 1010 Poradnia Alergologiczna,
h) 1031 Poradnia Endokrynologiczna dla Dzieci,
i) 1458 Poradnia Profilaktyki Chorób Piersi,
j) 1506 Poradnia Proktologiczna,
k) 3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy,
l) 3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy,
m) 3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy,
n) 3112 Zespół wyjazdowy wypadkowy W – podstawowy,
o) 3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy,
p) 3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy,
q) 3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy,
r) 3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy,
s) 3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy,
t) 3114 Zespół reanimacyjny R – specjalistyczny,
u) 3114 Zespół reanimacyjny R – specjalistyczny,
v) 3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny,
w) 3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny,
x) 3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny.
Wskazane wyżej poradnie i zespoły nie podjęły działania głównie z uwagi na odmowę ich finansowania przez NFZ.
4. W jednostce organizacyjnej 13 (Podstawowa Opieka Zdrowotna):
a) wykreślono komórkę:
y) 0030 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej,
b) dopisano komórki:
z) 0032 Poradnia pielęgniarki POZ,
aa) 0034 Poradnia położnej POZ,
bb) 0012 Nocna i świąteczna opieka zdrowotna.
Wyszczególnienie w strukturze organizacyjnej Szpitala Zachodniego Poradni pielęgniarki POZ (0032) oraz Poradni położnej POZ (0034) wynika z treści Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania, które nie przewiduje funkcjonowania, dotychczas istniejącej, Poradni pielęgniarki i położnej środowiskowej (0030), wprowadzając w to miejsce dwie odrębne poradnie.
Nocna i świąteczna opieka zdrowotna (0012) wydzielona została z Poradni lekarza POZ (0010) w celu usprawnienia funkcjonowania tej komórki w ramach zawartych z NFZ umów.

5. W związku z treścią Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania, dokonano zmian kodów identyfikacyjnych następujących komórek:
a) 9000 Centralna Sterylizatornia,
b) 4902 Szpitalny Oddział Ratunkowy,
c) 7234 Pracownia Elektrofizjologii,
d) 7998 Pracownia Prób Wysiłkowych,
e) 7998 Pracownia Holtera,
f) 7998 Pracownia ECPW,
g) 7920 Pracownia Urodynamiki,
h) 7242 Pracownia Mammografii,
i) 7130 Pracownia serologii grup krwi,
j) 7120 Pracownia bakteriologii,
k) 7300 Zakład Patomorfologii,
l) 7998 Pracownia Spirometrii
m) 1562 Pracownia Kontroli Stymulatorów,
n) 0032 Poradnia pielęgniarki i położnej środowiskowej,
o) 9600 Punkt szczepień,
p) 9450 Gabinet zabiegowy.


Załącznik
do Uchwały nr 171/XXI/12
Rady PowiatuGrodziskiego
z dnia 28 czerwca 2012 roku
STATUT
SAMODZIELNEGO PUBLICZNEGO SPECJALISTYCZNEGO
SZPITALA ZACHODNIEGO im. JANA PAWŁA II

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
I. Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Jana Pawła II, zwany dalej „Szpitalem Zachodnim”, jest podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą, w którego skład wchodzą następujące przedsiębiorstwa:
a) Szpital Zachodni – leczenie stacjonarne,
b) Szpital Zachodni – leczenie ambulatoryjne.
II. W skład każdego przedsiębiorstwa Szpitala Zachodniego wchodzą jednostki oraz komórki organizacyjne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Szpitala Zachodniego.
III. Szpital Zachodni działa pod firmą Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. Jana Pawła II i w ramach prowadzonej działalności może używać nazwy „Szpital Zachodni”.

§ 2.
Podmiotem tworzącym Szpital Zachodni jest Powiat Grodziski, którego organami są Rada Powiatu i Zarząd Powiatu.
§ 3.
1. Szpital Zachodni działa na podstawie:
a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654, z późn.
zm.), zwanej dalej „ustawą leczniczą”, oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy,
b) przepisów finansowych dotyczących osób prawnych sektora finansów publicznych,
c) statutu nadanego przez podmiot tworzący,
d) przepisów regulujących funkcjonowanie organów administracji samorządowej,
e) kodeksu cywilnego oraz aktów prawnych obowiązujących w zakresie prowadzonej działalności.
§ 4.
Siedzibą Szpitala Zachodniego jest Grodzisk Mazowiecki ul. Daleka 11.
§ 5.
Obszarem działania Szpitala Zachodniego, w zakresie świadczeń zdrowotnych, jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej oraz zagranica.

II. CELE I ZADANIA SZPITALA ZACHODNIEGO
§ 6.
1. Podstawowym celem Szpitala Zachodniego jest udzielanie stacjonarnych, całodobowych i ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych ludności i promocja zdrowia oraz działania z zakresu ratownictwa medycznego.
2. Szpital Zachodni udziela świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu
i poprawie zdrowia oraz podejmuje inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub
przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania. W szczególności są to:
a) badania i porady lekarskie,
b) leczenie,
c) badania i terapia psychologiczna,
d) rehabilitacja lecznicza,
e) badania diagnostyczne,
f) pielęgnacja chorych,
g) pielęgnacja niepełnosprawnych i opieka nad nimi,
h) orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia,
i) zapobieganie powstawaniu urazów i chorób poprzez działania profilaktyczne oraz
szczepienia ochronne,
j) opieka nad kobietą ciężarną i jej płodem,
k) opieka nad zdrowym dzieckiem.
3. Szpital Zachodni udziela świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych
ubezpieczonym oraz innym osobom uprawnionym do tych świadczeń na podstawie odrębnych przepisów nieodpłatnie, za częściową odpłatnością lub całkowitą odpłatnością.
4. Szpital Zachodni realizuje zadania dydaktyczne i badawcze oraz prowadzi badania naukowe i prace badawczo rozwojowe w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.
5. Szpital Zachodni wykonuje zadania na potrzeby obronne.
§ 7.
1. W wykonywaniu świadczeń zdrowotnych Szpital Zachodni współdziała z:
a) właściwymi organami samorządu terytorialnego,
b) wojewódzką Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną i Terenową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną,
c) innymi podmiotami leczniczymi,
d) organizacjami społecznymi i stowarzyszeniami,
e) instytucjami naukowymi i szkołami medycznymi różnego szczebla,
f) innymi instytucjami działającymi bezpośrednio lub pośrednio na rzecz ochrony zdrowia.
III. ORGANY I STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZPITALA ZACHODNIEGO
§ 8.
1. Organami Szpitala Zachodniego są:
a) Dyrektor Szpitala Zachodniego,
b) Rada Społeczna.
§ 9.
1. Szpitalem Zachodnim kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor Szpitala Zachodniego, zwany dalej „Dyrektorem”.
2. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Szpitala Zachodniego i ponosi za nie odpowiedzialność.
3. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników.
4. Dyrektor kieruje Szpitalem Zachodnim przy pomocy zastępców i podległych kierowników jednostek i komórek organizacyjnych.
5. Z Dyrektorem Zarząd Powiatu nawiązuje stosunek pracy na podstawie powołania lub umowy o pracę albo umowy cywilnoprawnej.
6. Do kompetencji Dyrektora należy:
a) zatrudnianie i zwalnianie zastępców i głównego księgowego oraz ordynatora oddziału z zachowaniem szczególnego trybu, jeśli obowiązujące przepisy taki tryb przewidują,
b) zatrudnianie i zwalnianie innych pracowników z zachowaniem trybu ustalonego obowiązującymi przepisami,
c) zawieranie umów w imieniu Szpitala Zachodniego z zachowaniem uprawnień podmiotu tworzącego i Rady Społecznej,
d) powoływanie pełnomocników do wykonywania określonych funkcji i zadań, które nie są ujęte w przepisach regulujących strukturę i działalność Szpitala Zachodniego,
e) kierowanie wykonywaniem zadań obronnych.
§ 10.
1. Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu tworzącego oraz doradczym Dyrektora.
2. W skład Rady Społecznej wchodzą:
a) jako przewodniczący - starosta lub osoba przez niego wyznaczona,
b) jako członkowie - przedstawiciel wojewody,
- przedstawiciele wybrani przez Radę Powiatu w liczbie 10 osób.
3. W posiedzeniach Rady Społecznej uczestniczy Dyrektor i przedstawiciele organizacji związkowych
działających w Szpitalu Zachodnim.
4. W posiedzeniach Rady Społecznej mają prawo uczestniczyć, z głosem doradczym, przedstawiciele
samorządów zawodów medycznych.
5. Członkiem Rady Społecznej nie może być pracownik Szpitala Zachodniego.
6. Kadencja Rady Społecznej wynosi 4 lata.
7. Sposób zwoływania posiedzeń Rady Społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał określa
regulamin Rady Społecznej uchwalony przez Radę Społeczną i zatwierdzony przez Radę Powiatu.
8. Od uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi przysługuje odwołanie do Rady Powiatu.
9. Radę Społeczną powołuje, odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie Rada Powiatu.
10. Członek Rady Społecznej może być odwołany przed upływem kadencji w przypadku:
a) rezygnacji z funkcji,
b) niemożności uczestniczenia w posiedzeniach Rady Społecznej z uwagi na stan zdrowia,
c) nieuzasadnionego uchylania się od wypełniania obowiązków członka Rady Społecznej,
d) prawomocnego skazania za przestępstwo popełnione umyślnie.
11. Członkostwo w Radzie Społecznej wygasa na skutek śmierci członka Rady Społecznej.
12. Na miejsce wakujące Rada Powiatu powołuje nowego członka Rady Społecznej na zasadach
przewidzianych w ustawie.
13. Członkowi Rady Społecznej przysługuje zwolnienie z wykonywania obowiązków w ramach
stosunku pracy na czas uczestniczenia w posiedzeniach Rady Społecznej.

§ 11.
1. Do zadań Rady Społecznej należy:
a) przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:
– zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,
– związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,
– przyznawania Dyrektorowi nagród,
– rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej z Dyrektorem,
– regulaminu organizacyjnego;
a) przedstawianie Dyrektorowi wniosków i opinii w sprawach:
– planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
– rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,
– kredytów bankowych lub dotacji,
– podziału zysku.
b) dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu,
c) opiniowanie wniosku w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczej,
d) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie leczniczej i Statucie.
§ 12.
1. W skład Szpitala Zachodniego wchodzą następujące jednostki organizacyjne, według resortowych kodów identyfikacyjnych:
a) Szpital,
b) Przychodnia Specjalistyczna,
c) Ośrodek Rehabilitacji Dziennej,
d) Zakład Diagnostyki Obrazowej,
e) Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej,
f) Zakład Mikrobiologii,
g) Podstawowa Opieka Zdrowotna,
h) Pogotowie Ratunkowe
oraz komórki organizacyjne obsługi administracyjnej Szpitala Zachodniego.
§ 13.
1. Szczegółową strukturę organizacyjną i zadania Szpitala Zachodniego określa regulamin organizacyjny Szpitala Zachodniego ustalony przez Dyrektora.
2. Wszyscy pracownicy zatrudnieni w Szpitalu Zachodnim oraz wykonujący pracę na rzecz Szpitala Zachodniego zobowiązani są do przestrzegania ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).

§ 14.
1. Struktura organizacyjna Szpitala Zachodniego według systemu resortowych kodów identyfikacyjnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Statutu.
2. Dyrektor obowiązany jest zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
IV. PRAWA PACJENTA SZPITALA ZACHODNIEGO
§ 15.
Prawa pacjenta realizowane są na podstawie Karty Pacjenta opracowanej przez Szpital Zachodni i zatwierdzonej przez Radę Społeczną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 159).

V. GOSPODARKA FINANSOWA SZPITALA ZACHODNIEGO
§ 16.
1. Gospodarka finansowa Szpitala Zachodniego prowadzona jest w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, na zasadach ustawy leczniczej oraz w oparciu o obowiązujące przepisy finansowe dotyczące osób prawnych sektora finansów publicznych.
2. Rachunkowość Szpitala Zachodniego prowadzona jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz. 1223, z późn. zm.).
§ 17.
1. Szpital Zachodni gospodaruje samodzielnie przekazanymi w nieodpłatne użytkowanie nieruchomościami i majątkiem Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz majątkiem własnym (otrzymanym lub zakupionym).
2. Zbycie aktywów trwałych Szpitala Zachodniego wymaga zgody Rady Powiatu, po zasięgnięciu opinii Rady Społecznej.
3. Oddanie w najem, dzierżawę, użytkowanie oraz użyczenie aktywów trwałych Szpitala Zachodniego w drodze umowy wymaga:
a) zgody Zarządu Powiatu, jeżeli umowa zawierana jest na okres do lat trzech,
b) zgody Rady Powiatu, jeżeli umowa zawierana jest na okres powyżej trzech lat.
4. Wniesienie majątku Szpitala Zachodniego lub przysługującego mu do niego prawa w formie aportu do spółek, jego przekazanie fundacji lub stowarzyszeniu, które wykonują działalność leczniczą, jest zabronione. W przypadku spółek, fundacji lub stowarzyszeń, wykonujących inną działalność, dokonanie tych czynności wymaga zgody Rady Powiatu.
§ 18.
Podstawą gospodarki finansowej Szpitala Zachodniego jest plan finansowy ustalany przez Dyrektora.
§ 19.
1. Wartość majątku Szpitala Zachodniego określają:
a) fundusz założycielski,
b) fundusz zakładu.
2. Fundusz założycielski stanowi wartość wydzielonej Szpitalowi Zachodniemu części mienia Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
3. Fundusz zakładu stanowi wartość majątku Szpitala Zachodniego po odliczeniu funduszu założycielskiego.
§ 20.
Szpital Zachodni jest utrzymywany z wpływów pochodzących z realizacji kontraktów zawartych na wykonanie usług medycznych z dysponentami środków publicznych i niepublicznych.
§ 21.
1. Szpital Zachodni może otrzymać dodatkowe dotacje budżetowe przyznane przez podmiot tworzący na:
a) realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,
b) pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,
c) inwestycje, w tym zakup wysoko specjalistycznej aparatury i sprzętu medycznego,
d) dodatkowe zadania w przypadku klęski żywiołowej,
e) cele szczególne, przyznane na podstawie odrębnych przepisów.
§ 22.
1. Szpital Zachodni może uzyskiwać środki finansowe:
a) z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych w szczególności na zlecenie:
– podmiotu tworzącego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów,
– osób objętych ubezpieczeniem innym niż ubezpieczenie społeczne,
– instytucji ubezpieczeniowych,
– zakładów pracy, organizacji społecznych i innych instytucji,
– innych podmiotów leczniczych,
– osób fizycznych, nie objętych ubezpieczeniem lub za świadczenia nie przysługujące w ramach ubezpieczenia,
b) z prowadzenia szkolenia innym podmiotom,
c) z darowizn, zapisów, spadków oraz ofiarności, także pochodzenia zagranicznego,
d) z działalności innej niż wymieniona w lit. a),
e) z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych osobom fizycznym i innym podmiotom na podstawie umów cywilnoprawnych na usługi nie objęte koszykiem świadczeń gwarantowanych,
f) na realizację badań naukowych,
g) na realizację zadań i programów zdrowotnych.
§ 23.
Szpital Zachodni może zaciągnąć kredyty i pożyczki na warunkach określonych za zgodą podmiotu tworzącego.
§ 24.
Szpital Zachodni zobowiązany jest do ubezpieczenia majątku oraz odpowiedzialności cywilnej.

VI. PRZEPISY KOŃCOWE
§ 25.
1. Dyrektor współpracuje, w zakresie ich ustawowych kompetencji, z:
a) organami samorządu terytorialnego i samorządami zawodów medycznych,
b) organizacjami związkowymi.

§ 26.
Szpital Zachodni może uczestniczyć w kształceniu osób wykonujących zawody medyczne na podstawie zawartych umów.
§ 27.
Szpital Zachodni może być członkiem stowarzyszeń krajowych i zagranicznych.

§ 28.
Zmiana Statutu następuje w trybie przewidzianym dla jego nadania.

§ 29.
W sprawach nie uregulowanych w Statucie mają zastosowanie w szczególności przepisy ustaw powołanych w jego treści.
§ 30.
Niniejszy Statut wchodzi w życie z dniem nadania przez podmiot tworzący.

Załącznik Nr 1 do Statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II

STRUKTURA ORGANIZACYJNA
Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego
Szpitala Zachodniego im. Jana Pawła II
wg systemu resortowych kodów identyfikacyjnych

1 Szpital Zachodni – leczenie stacjonarne

04 Szpital
4000 Oddział Chorób Wewnętrznych
4130 Pododdział Nefrologiczny
4100 Oddział Kardiologiczny
4100 Oddział Kardiologii Inwazyjnej
4106 Pododdział Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego
4220 Oddział Neurologiczny
4222 Pododdział Udarowy
4401 Oddział Pediatryczny
4500 Oddział Chirurgii Ogólnej
5430 Pododdział Chirurgii Naczyniowej
4452 Pododdział Ginekologiczny
4540 Oddział Chirurgii Onkologicznej/chemioterapia jednego dnia
4640 Oddział Urologiczny
4580 Oddział Ortopedii i Traumatologii
4630 Pododdział Chirurgii Szczękowo-Twarzowej
4570 Oddział Neurochirurgiczny
4260 Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii
4910 Blok operacyjny
9000 Centralna Sterylizatornia
4132 Stacja Dializ
4902 Szpitalny Oddział Ratunkowy
4920 Apteka
7230 Pracownia Rentgenodiagnostyki Zabiegowej
7234 Pracownia Elektrofizjologii
7910 Pracownia Endoskopii
7998 Pracownia Prób Wysiłkowych
7998 Pracownia Holtera
7998 Pracownia ECPW
7920 Pracownia Urodynamiki
7300 Zakład Patomorfologii

05 Zakład Diagnostyki Obrazowej
7240 Pracownia Rentgenowska
7210 Pracownia USG
7242 Pracownia Mammografii
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej
7220 Pracownia Tomografii Komputerowej II
7250 Pracownia Rezonansu Magnetycznego

06 Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej
7100 Pracownia hematologii
7100 Pracownia biochemii
7100 Pracownia analityki ogólnej
7130 Pracownia serologii grup krwi
7100 Pracownia koagulogii
7100 Pracownia immunochemii

07 Zakład Mikrobiologii
7120 Pracownia bakteriologii
7100 Pracownia kontroli zakażeń szpitalnych

3 Szpital Zachodni – leczenie ambulatoryjne

09 Przychodnia Specjalistyczna
1272 Poradnia Pulmonologiczna
1130 Poradnia Nefrologiczna
1700 Poradnia Zdrowia Psychicznego
1220 Poradnia Neurologiczna
1222 Poradnia Leczenia Bólu
1020 Poradnia Diabetologiczna
1100 Poradnia Kardiologiczna
1030 Poradnia Endokrynologiczna
1450 Poradnia Ginekologiczno - Położnicza
1600 Poradnia Okulistyczna
1640 Poradnia Urologiczna
1500 Poradnia Chirurgii Ogólnej
1501 Poradnia Chirurgii Ogólnej dla Dzieci
1530 Poradnia Chirurgii Naczyniowej
1630 Poradnia Chirurgii Szczękowo-Twarzowej
1570 Poradnia Neurochirurgiczna
1580 Poradnia Urazowo - Ortopedyczna
1581 Poradnia Urazowo - Ortopedyczna dla Dzieci
1160 Poradnia Medycyny Pracy
7998 Pracownia Spirometrii
1050 Poradnia Gastroenterologiczna
1040 Poradnia Endokrynologiczna Osteoporozy
1240 Poradnia Onkologiczna
1800 Poradnia Stomatologiczna
1840 Poradnia Chirurgii Stomatologicznej
1562 Pracownia Kontroli Stymulatorów
1740 Poradnia Leczenia Uzależnień

11 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
2300 Ośrodek Rehabilitacji Dziennej
1300 Poradnia Rehabilitacyjna
1310 Dział Fizjoterapii

12 Pogotowie Ratunkowe
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3112 Zespół ratownictwa medycznego podstawowy
3114 Zespół ratownictwa medycznego specjalistyczny
9240 Zespół transportu sanitarnego (przewóz chorych)
9000 Dyspozytornia

13 Podstawowa Opieka Zdrowotna
0010 Poradnia lekarza POZ
0032 Poradnia pielęgniarki POZ
0034 Poradnia położnej POZ
9600 Punkt szczepień
9450 Gabinet zabiegowy
0012 Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

28 czerwca 2012 r.

Kolejna uchwała dotyczyła zmiany uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej przy SPS Szpital Zachodni im. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim. Rada Powiatu uchwaliła, że przedstawicielem Rady Gminy Baranów będzie pani Stanisława Zofia Wit.
Następnie podjęto uchwałę w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej w ramach Programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „Aktywny Samorząd”. Rada Powiatu Grodziskiego przyjęła zadania z zakresu administracji rządowej powierzone przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Programu „Aktywny Samorząd”, adresowanego do indywidualnych osób niepełnosprawnych. Program będzie realizowany przez Powiat Grodziski na mocy porozumienia oraz umowy, zawartych z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Zadania Programu będą wykonywane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Grodzisku Mazowieckim.
W dniu 28 marca 2012 roku Rada Nadzorcza PFRON zatwierdziła do realizacji pilotażowy program „Aktywny samorząd”, który przewiduje powierzenie realizacji programu adresowanego do indywidualnych osób niepełnosprawnych – samorządom powiatowym, które przyjmą zaproszenie PFRON do współpracy przy realizacji tego programu.
Program „Aktywny samorząd” umożliwi samorządom aktywniejsze włączenie się w działania na rzecz inkluzji społecznej osób niepełnosprawnych. Działania przewidziane w programie uzupełnią plany ujęte w powiatowych strategiach rozwiązywania problemów społecznych i programach działań na rzecz osób niepełnosprawnych.
Głównym celem programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów pomocy w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji.
Program obejmuje następujące obszary wsparcia:
 pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do posiadanego samochodu
 pomoc w zakupie specjalistycznego sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem
 pomoc w zakupie urządzeń lektorskich
 pomoc w zakupie urządzeń brajlowskich
 dofinansowanie szkoleń w zakresie obsługi nabytego w ramach programu sprzętu komputerowego i oprogramowania
 pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym
 pomoc w utrzymaniu sprawności technicznej posiadanego wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym
 pomoc w uzyskaniu prawa jazdy kategorii B
 pomoc w utrzymaniu aktywności zawodowej poprzez zapewnienie opieki dla osoby zależnej (dofinansowanie opłaty za pobyt dziecka osoby niepełnosprawnej w żłobku lub przedszkolu)

Kolejne uchwały to pakiet uchwał oświatowych, które dotyczyły likwidacji szkół oraz przekształcenia 2-letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład Zespołu Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3 i 2-letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej wchodzącej w skład Zespołu Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim.
Likwidacja szkół jest związana z wejściem w życie z dniem 1 września 2012 r. przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. Przepisy te przewidują, , ze począwszy od 1 września 2012 roku nie będzie prowadzony nabór do wymienionych szkół, ponieważ od kilku lat kształcenie uczniów w wymienionych szkołach nie jest realizowane z powodu braku uczniów. Wobec powyższego w lutym br. została uruchomiona procedura, zgodnie z którą Rada Powiatu podjęła uchwały o zamiarze likwidacji wymienionych szkół, podjęte uchwały uzyskały pozytywną opinię Mazowieckiego Kuratorium Oświaty, a konsekwencją podjętych uchwał jest pełna likwidacja wymienionych szkół.
Pierwszą z pakietu uchwał oświatowych była uchwała w sprawie likwidacji szkół z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kilińskiego 8c: Liceum Ogólnokształcącego Uzupełniającego dla młodzieży, Liceum Ogólnokształcącego Uzupełniającego dla dorosłych i Technikum Uzupełniającego dla młodzieży
Następnie podjęte zostały uchwały:
- w sprawie likwidacji następujących szkół z siedzibą w Milanówku przy ul. Piasta 14: Liceum Profilowanego dla młodzieży i Liceum Ogólnokształcącego Uzupełniającego dla dorosłych.
- w sprawie likwidacji Liceum Profilowanego dla młodzieży z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Żwirki i Wigury 4.
- w sprawie likwidacji następujących szkół z siedzibą w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3: Liceum
Ogólnokształcącego Uzupełniającego dla młodzieży, Technikum Uzupełniającego dla młodzieży i Technikum Ekonomicznego dla dorosłych,
Kolejne uchwały z pakietu uchwał oświatowych dotyczyły:
a/ przekształcenia 2-letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej wchodzącej w skład Zespołu Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3 w Zasadniczą Szkołę Zawodową o 3-letnim cyklu kształcenia.
b/ przekształcenia 2-letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej wchodzącej w skład Zespołu Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kilińskiego 21 w Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną o 3-letnim cyklu kształcenia.
Powodem wprowadzenia zmian w systemie kształcenia są przepisy Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, które zobowiązuje organy prowadzące dotychczasowe zasadnicze szkoły zawodowe o okresie nauczania krótszym niż 3 lata z dniem 1 września 2012 r. przekształcić je w trzyletnie zasadnicze szkoły zawodowe, których ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu. Uczniowie klasy drugiej kontynuują naukę na dotychczasowych zasadach, natomiast ci, którzy nie ukończą tej klasy, mogą uczyć się w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych i na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
W oparciu o art. 59 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, na sześć miesięcy przed terminem przekształcenia szkoły powiadomiono rodziców uczniów, Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz organ wykonawczy. Ponadto, w myśl art. 59 ust. 2 ustawy o systemie oświaty uzyskano pozytywną opinię organu sprawującego nadzór pedagogiczny odnośnie przekształcenia szkoły. Na podstawie art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854) zasięgnięto stosownych opinii.

Załącznik Nr 1
do uchwały Nr 178/XXI/12
Rady Powiatu Grodziskiego
z dnia 28 czerwca 2012

AKT PRZEKSZTAŁCENIA
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku

Z dniem 1 września 2012 roku przekształca się Zasadniczą Szkołę Zawodową o okresie nauczania nie krótszym niż 2 lata i nie dłuższym niż 3 lata w Zasadniczą Szkołę Zawodową o trzyletnim okresie nauczania z siedzibą w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3.
Organem prowadzącym jest Powiat Grodziski.

Starosta Grodziski Przewodniczący
Rady Powiatu Grodziskiego
Marek Wieżbicki Wojciech Hardt

Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr 178/XXI/12
Rady Powiatu Grodziskiego
z dnia 28 czerwca 2012

S T A T U T
Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku
§ 1
Zasadnicza Szkoła Zawodowa, zwana w treści niniejszego statutu szkołą, działa od
1 września 2012 r. na podstawie aktu przekształcenia.
§ 2
Szkoła działa zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą i innymi przepisami oraz niniejszym statutem.
§ 3
Zasadnicza Szkoła Zawodowa jest szkołą publiczną i wchodzi w skład Zespołu Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku.
§ 4
Siedzibą Zasadniczej Szkoły Zawodowej jest miasto Milanówek, adres: ul. Wójtowska 3,
05-822 Milanówek.
§ 5
1. Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Grodziski.
2. Szkoła jest jednostką budżetową Powiatu Grodziskiego.
3. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowiecki Kurator Oświaty.
§ 6
Nauka w szkole trwa trzy lata.
§ 7
Cele i zadania szkoły, organy szkoły i ich kompetencje , organizację szkoły oraz zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników szkoły, zasady rekrutacji uczniów, prawa i obowiązki uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły określa statut Zespołu Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku.



Załącznik Nr 1
do Uchwały Nr 179/XXI/12
Rady Powiatu Grodziskiego
z dnia 28 czerwca 2012
AKT PRZEKSZTAŁCENIA
Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalna w Zespole Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim
Z dniem 1 września 2012 roku przekształca się Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną
o okresie nauczania nie krótszym niż 2 lata i nie dłuższym niż 3 lata w
Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną o trzyletnim okresie nauczania
z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim przy ul. Kilińskiego 21.

Organem prowadzącym jest Powiat Grodziski.

Starosta Grodziski Przewodniczący
Rady Powiatu Grodziskiego
Marek Wieżbicki Wojciech Hardt

Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr 179/XXI/12
Rady Powiatu Grodziskiego
z dnia 28 czerwca 2012 r.
S T A T U T
Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej
w Zespole Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim
§ 1
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna, zwana w treści niniejszego statutu szkołą, działa od 1 września 2012 r. na podstawie aktu przekształcenia.
§ 2
Szkoła działa zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą i innymi przepisami oraz niniejszym statutem.
§ 3
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna jest szkołą publiczną i wchodzi w skład Zespołu Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim.
§ 4
Siedzibą Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej jest miasto Grodzisk Mazowiecki, adres:
ul. Kilińskiego 21, 05-825 Grodzisk Mazowiecki.
§ 5
1. Organem prowadzącym szkołę jest Powiat Grodziskie.
2. Szkoła jest jednostką budżetową Powiatu Grodziskiego.
1. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowiecki Kurator Oświaty.
§ 6
Nauka w szkole trwa trzy lata.
§ 7
Cele i zadania szkoły, organy szkoły i ich kompetencje , organizację szkoły oraz zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników szkoły, zasady rekrutacji uczniów, prawa i obowiązki uczniów, w tym przypadki, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły określa statut Zespołu Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim.

Następnie podjęto uchwałę w sprawie ustalenia i ogłoszenia planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych na terenie Powiatu Grodziskiego.
Plan sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych na terenie Powiatu Grodziskiego wygląda następująco:

1. Zespół Szkół Nr 1 w Grodzisku Maz. przy ul. Żwirki i Wigury 4:
- Liceum Ogólnokształcące,
- Technikum nr 1.

2. Zespół Szkół Technicznych i Licealnych Nr 2 w Grodzisku Maz. przy ul. Kilińskiego 8 c:
- Liceum Ogólnokształcące,
- Liceum Profilowane,
- Technikum,
- Technikum Uzupełniające dla Dorosłych,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa.
3. Zespół Szkół Nr 1 w Milanówku przy ul. Piasta 14:
- Liceum Ogólnokształcące,
- Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych,
- Policealna Szkoła Zawodowa Nr 1.

4. Zespół Szkół Nr 2 im. gen. J. Bema w Milanówku przy ul. Wójtowskiej 3:
- Liceum Ogólnokształcące,
- Liceum Profilowane,
- Technikum,
- Technikum Informatyczne,
- Technikum Handlowe,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa,
- Policealna Szkoła Zawodowa dla Dorosłych,

5. Zespół Szkół Specjalnych im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Maz. przy
ul. Kilińskiego 21:
- Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 3,
- Gimnazjum Specjalne Nr 4,
- Zasadnicza Szkoła Zawodowa Specjalna,
- Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy.

Kolejna uchwała dotyczyła zbycia nieruchomości położonej w Grodzisku Maz. przy ul. Żwirki i Wigury pod planowaną inwestycję - budowę kontenerowej stacji transformatorowej
Następnie podjęto uchwałę w sprawie delegowania członków Rady Powiatu Grodziskiego do udziału w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Powiecie Grodziskim. Do udziału w pracach Komisji oddelegowano radnych: Jerzego Kopcia i Aleksandra Krzemińskiego. Uchwała została podjęta w związku z upływem trzyletniej kadencji Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego a zgodnie z art.38a ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym konieczne jest delegowania do pracy w Komisji dwóch radnych ze składy Rady Powiatu.
Następna uchwała była w sprawie zmian w Uchwale Nr 14/III/10 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 23 grudnia 2010r.
Uchwała Nr 14/III/10 Rady Powiatu Grodziskiego z dnia 23 grudnia 2010r. w sprawie określenia jednostek budżetowych, źródeł dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planów finansowych dla wydzielonych rachunków dochodów § 1 ust. 1 otrzymuje teraz brzmienie:
„1. Ustala się wykaz jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku:
1) Zespół Szkół Nr 1 w Milanówku, ul. Piasta 14,
2) Zespół Szkół Nr 2 im. Gen. J. Bema w Milanówku, ul. Wójtowska 3,
3) Zespół Szkół Nr 1 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Żwirki i Wigury 4,
4) Zespół Szkół Technicznych i Licealnych Nr 2 w Grodzisku Mazowieckim, ul. Kilińskiego 8 c,
5) Zespół Szkół im. H. Szczerkowskiego w Grodzisku Mazowieckim, ul. Kilińskiego 21,
6) Publiczne Ognisko Plastyczne im. J. Skotnickiego w Grodzisku Mazowieckim,
Pl. Króla Zygmunta Starego 9A ”.

Przepisy art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) umożliwiały otwarcie dla jednostek oświatowych wydzielonego rachunku dochodów, z którego finansowanie wydatków jak i gromadzenie dochodów na tym rachunku odbywało się w zakresie określonym uchwałą Nr 14/III/10 Rady Powiatu. Jednak realizacja budżetu Powiatu za rok 2011 i sporządzone w tym zakresie sprawozdania budżetowe wskazywały na nieuzasadnione prowadzenie wydzielonego rachunku dochodów dla oświatowej jednostki budżetowej Centrum Kształcenia Praktycznego w Grodzisku Mazowieckim. W związku z tym już na etapie opracowania uchwały budżetowej na rok 2012 powyższej jednostki, nie ujęto w załączniku Nr 6 - plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, co zostało wymienione w opinii (Uchwała Nr Wa.429.2011) Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 13 grudnia 2011r. o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Grodziskiego projekcie uchwały budżetowej na 2012 rok.
Dane administracyjne
Wytworzył: Dominika Szterlus - Samodzielne Stanowisko Promocji Powiatu
Wprowadził: Elwira Strzelczyk, data: 03.08.2012 r., godz. 11.21
Ostatnia aktualizacja: Elwira Strzelczyk, data: 03.08.2012 r., godz. 11.22
Czas Administrator Opis zmiany
03.08.2012 r., godz. 11.22 Elwira Strzelczyk Edycja strony
03.08.2012 r., godz. 11.21 Elwira Strzelczyk Dodanie strony